Δευτέρα 29 Νοεμβρίου 2010

Ααντίθετοι στο άνοιγμα των καταστημάτων την Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2010




Τεράστια αναστάτωση στον εμπορικό κόσμο έχει προκαλέσει η απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Αθηνών για άνοιγμα των καταστημάτων της Αθήνας, την Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2010.


 Εκφράζουμε την έντονη διαφωνία μας για την απόφασή αυτή , τονίζοντας ότι θα προκαλέσει σοβαρές διαταραχές στη δομή της ελληνικής οικονομίας, η οποία στηρίζεται στις μικρού και μεσαίου μεγέθους ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις και στους αυτοαπασχολούμενους.

            Οι ώρες λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων, κατά τη διάρκεια των εορτών,  είναι υπεραρκετές, καλύπτοντας τις ανάγκες των καταναλωτών και την καταναλωτική κίνηση, η οποία, όπως γνωρίζετε, δεδομένης της οικονομικής κρίσης έχει φτάσει στο «ναδίρ».

Το άνοιγμα των καταστημάτων μια επιπλέον Κυριακή τον Δεκέμβριο  δεν πρόκειται να συμβάλει στην αύξηση του τζίρου των καταστημάτων, καθώς το πρόβλημα του καταναλωτή δεν είναι το ωράριο, αλλά ο δραστικός περιορισμός του εισοδήματός του προς κατανάλωση.

Αντίθετα, η διεύρυνση του ωραρίου το μόνο που θα προσφέρει, είναι απλώς η αναδιανομή του ήδη ισχνού κύκλου εργασιών, υπέρ των μεγάλων μονάδων λιανικής πώλησης και των εμπορικών κέντρων.

Σε μια εποχή που οι εμπορικές επιχειρήσεις, κατά την οποία δίνουν «τιτάνια» μάχη, προκειμένου να διασωθούν από την οικονομική δυσπραγία και να μην κλείσουν, τέτοιες αποφάσεις οδηγούν στην ακόμη μεγαλύτερη συρρίκνωση του τζίρου τους και στην αύξηση του λειτουργικού τους κόστους, τη στιγμή που αυτές θέλουν να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους, με αποτέλεσμα να φθίνει ο χρόνος επιβίωσής τους.

Εκφράζοντας την καθολική αντίδραση των χιλιάδων αυτοαπασχολουμένων, μικρών και μεσαίων εμπόρων τους οποίους εκπροσωπούμε, είμαστε ρητά και κατηγορηματικά αντίθετοι στο άνοιγμα των καταστημάτων την Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2010 .


Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2010

Σημαντικό βήμα για την ενίσχυση της ρευστότητας


Ο εμπορικός κόσμος της χώρας παρακολουθεί με μεγάλο ενδιαφέρον την εξαγγελία για τη δημιουργία του ΕΤΕΑΝ. Η αναπτυξιακή στρατηγική της χώρας πρέπει να βασίζεται στην ύπαρξη σύγχρονων φορέων και στην αξιοποίηση σύγχρονων χρηματοδοτικών εργαλείων, ώστε οι ελληνικές επιχειρήσεις να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις νέες αναπτυξιακές προκλήσεις και το διεθνή ανταγωνισμό. Την ίδια στιγμή, όμως, οι μικρές επιχειρήσεις βιώνουν σήμερα μια πρωτόγνωρη οικονομική κρίση που θέτει σε κίνδυνο την ίδια τη βιωσιμότητά τους. Η περιορισμένη πρόσβαση στην τραπεζική χρηματοδότηση, η αδυναμία επιχειρήσεων να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους, η αύξηση των ακάλυπτων επιταγών και η μείωση της ζήτησης έχουν φέρει σε «ασφυξία» την αγορά Η δημιουργία του ΕΤΕΑΝ, που έχει ως στόχο να συμβάλλει στην ανάπτυξη νέων επιχειρήσεων, πρέπει να δώσει άμεσες λύσεις στις επιχειρήσεις οι οποίες πλήττονται από την έλλειψη ρευστότητας και αναζητούν κεφάλαια κίνησης για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Η ΕΣΕΕ βρίσκεται σε συνεχή επαφή με την Ελληνική Ένωση Τραπεζών, τα αρμόδια υπουργεία και το ΤΕΜΠΜΕ και έχει ήδη καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις για την ενίσχυση της ρευστότητας στην αγορά. Παράλληλα, αναμένουμε την ταχύτερη μετεξέλιξη του ΤΕΜΠΜΕ σε ΕΤΕΑΝ και την ανακοίνωση μίας λεπτομερέστερης ανάλυσης του τρόπου λειτουργίας, ώστε να συμβάλλουμε και εμείς στη βελτίωσή του με γόνιμες προτάσεις. Σε συνέχεια των πρώτων ανακοινώσεων, ωστόσο υπογραμμίζουμε, κάποια σημεία που θεωρούμε σημαντικά:

1.      Τα 460 εκ. ευρώ που θα εκταμιευτούν από το ΕΣΠΑ είναι ένα μεγάλο πόσο που θα βελτιώσει την απορροφητικότητα των ευρωπαϊκών κονδυλίων. Είναι επίσης σημαντικό αυτή η αρχική λογιστική απορρόφηση να μετατραπεί σύντομα και σε ουσιαστική για να καταλήξουν τα κονδύλια αυτά στην πραγματική οικονομία.

2.      Πρέπει να υπάρξει απόλυτη διαφάνεια στην επιλογή των ενδιάμεσων χρηματοπιστωτικών φορέων που θα διαχειριστούν τα χρήματα αλλά και αυστηροί κανόνες διαχείρισης και διάθεσης των χρημάτων με σαφείς περιορισμούς στο ύψος των εξασφαλίσεων και επιτοκίων.

3.      Πρέπει, επίσης, να υπάρξει συγκεκριμένη στοχοθέτηση επιχειρήσεων ώστε στην πράξη τα προγράμματα του ΕΤΕΑΝ να ωφελήσουν τη διαπραγματευτική ικανότητα μικρών επιχειρήσεων, που έχουν περιορισμένη πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα και να μην λειτουργήσουν ως περαιτέρω διασφάλιση των τραπεζών για τη χρηματοδότηση ήδη ασφαλών πελατών τους.

4.      Τέλος, είναι σημαντικό να τεθούν και να γνωστοποιηθούν εκ των προτέρων στους ενδιαφερόμενους σαφή κριτήρια υπαγωγής των επιχειρήσεων στα προγράμματα του ΕΤΕΑΝ, ώστε η πιθανή απόρριψη να συνοδεύεται από συγκεκριμένη αιτιολογία.     

Το ΕΤΕΑΝ δεν είναι απλό Ταμείο αλλά δεν είναι και Τράπεζα. Είναι ένα χρηματοδοτικό ίδρυμα και αυτό που πρέπει να δούμε είναι ο πραγματικός ρόλος που θα παίξει στην στήριξη της πραγματικής οικονομίας. Η προοπτική είναι να διοχετεύσει 2,5 δις ευρώ μέσα στα επόμενα δύο χρόνια σε περίπου 25.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Από την επίδραση αυτών των παρεμβάσεων στην ενίσχυση της ρευστότητας της αγοράς θα καθοριστεί και η αποτελεσματικότητα αυτού του σύγχρονου χρηματοδοτικού εργαλείου.

Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2010

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ ΠΕΡΑΙΩΣΗΣ



Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Μετά από τις συνεχείς και επίμονες προσπάθειες της ΕΣΕΕ, το Υπουργείο Οικονομικών αποφάσισε να ικανοποιήσει το αίτημά μας για παράταση της προθεσμίας υπαγωγής των επιχειρήσεων στην περαίωση έως τις 29 Νοεμβρίου.
Παρά το γεγονός αυτό, η ΕΣΕΕ εμμένει στο αίτημά της για παράταση της παραπάνω προθεσμίας έως 31 Δεκεμβρίου.

     

                                         Εκ του συλλόγου

Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2010

Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των διατάξεων σχετικά με την περαίωση φορολογικών χρήσεων

                                                    άρθρων 1 έως 13 του ν.3888/2010
Δόθηκε στην δημοσιότητα, η ΠΟΛ υπ’ αριθμ. 1147/2010 (επισυναπτόμενα)με την οποία το Υπουργείο Οικονομικών κοινοποιεί τις διατάξεις των άρθρων που αφορούν στην εκούσια κατάργηση φορολογικών διαφορών και παρέχει οδηγίες σχετικά με την εφαρμογή τους.
Ειδικότερα:
1. Ορίζεται η έννοια και το περιεχόμενο των όρων: Ελεγμένη και ανέλεγκτη υπόθεση, Δηλωθέντα ακαθάριστα έσοδα, Αποκρυβείσα φορολογητέα ύλη και Παράβαση ΚΒΣ ή άλλο επιβαρυντικό στοιχείο.
2. Στις ρυθμίσεις υπάγονται οι εκκρεμείς υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος και λοιπών φορολογικών αντικειμένων επιτηδευματιών, οι οποίες αφορούν διαχειριστικές περιόδους που έκλεισαν μέχρι και τις 31.12.2009.
3. Οι ρυθμίσεις αφορούν, επιπλέον:
- Επιχειρήσεις που βρίσκονται σε αδράνεια ή δεν δηλώνουν έσοδα.
- Νομικά πρόσωπα που τελούν υπό εκκαθάριση, μέχρι την ημερομηνία έναρξης της εκκαθάρισης.
4. Από τις ρυθμίσεις εξαιρούνται, μεταξύ άλλων:
- Οι ανέλεγκτες υποθέσεις για τις οποίες δεν έχει υποβληθεί μέχρι και τις 31.8.2010 εμπρόθεσμη ή εκπρόθεσμη αρχική δήλωση φορολογίας εισοδήματος για κάποια από τις ανέλεγκτες χρήσεις, καθώς και οι επόμενες αυτής.
- Ανέλεγκτες χρήσεις με δηλωθέντα ακαθάριστα έσοδα μεγαλύτερα των είκοσι εκατομμυρίων (20.000.000) ευρώ ή του αντίστοιχου ποσού σε δραχμές και όλες οι επόμενες αυτής χρήσης.
- Υποθέσεις φορολογίας ακίνητης και μεγάλης ακίνητης περιουσίας, μεταβίβασης ακινήτων και κληρονομιών κ.α.
- Οι υποθέσεις των εισηγμένων εταιριών.
- Η ανέλεγκτη χρήση για την οποία υφίσταται παράβαση του ΚΒΣ, λόγω έκδοσης πλαστού στοιχείου και όλες οι επόμενες αυτής χρήσης.
- Οι υποθέσεις των νομικών προσώπων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.
- Οι υποθέσεις επιτηδευματιών - φυσικών προσώπων, που υπόκεινται σε Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας.
5. Περιγράφονται οι προϋποθέσεις και τα αποτελέσματα υπαγωγής στις ρυθμίσεις και παρέχεται σχετικό παράδειγμα.
6. Προσδιορίζεται ο τρόπος υπολογισμού του τελικού ποσού της περαίωσης.
7. Προβλέπεται ότι η περαίωση κάθε ανέλεγκτης υπόθεσης συνεπάγεται αυτοδίκαια και την περαίωση ως ειλικρινών των ανέλεγκτων υποθέσεων των λοιπών φορολογικών αντικειμένων (ΦΠΑ, τέλη, εισφορές, κ.λπ.). Ωστόσο, το πιστωτικό υπόλοιπο που έχει μεταφερθεί σε επόμενη χρήση συνεχίζει, παρά την περαίωση, να υπόκειται σε προσωρινό έλεγχο ως προς τις περιόδους κατά τις οποίες δημιουργήθηκε, εφόσον υπερβαίνει το ποσό των 5.000 ευρώ.
8. Προβλέπεται η δυνατότητα περαίωσης για εκκρεμείς αποφάσεις επιβολής προστίμου του ΚΒΣ, μετά από αποδοχή του εκκαθαριστικού σημειώματος και υποβολή σχετικής αίτησης στην αρμόδια ελεγκτική αρχή. H κάθε περίπτωση περαιώνεται ξεχωριστά, ανεξάρτητα από τη διαχειριστική περίοδο που αφορά.
9. Περιγράφονται:
- Η διαδικασία της περαίωσης των ανέλεγκτων υποθέσεων με την εμπλοκή της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.
- Το περιεχόμενο του Εκκαθαριστικού Σημειώματος.
- Η καταβολή της προκαταβολής με την αποδοχή του Σημειώματος.
- Η διαδικασία διόρθωσης σφαλμάτων.
- Τα χρονικά πλαίσια πραγματοποίησης όλων των παραπάνω διαδικασιών.
10. Γνωστοποιείται ο τρόπος καταβολής των υπόλοιπων ποσών φόρων, ανάλογα με το ύψος της αρχικής συνολικής οφειλής. Σε περίπτωση εφάπαξ εξόφλησης, παρέχεται έκπτωση 10%.
11. Ελεγμένες, εκκρεμείς υποθέσεις περαιώνονται με διαγραφή των πρόσθετων φόρων και περιορισμό των προστίμων ή και με μείωση του κύριου φόρου. Τα σχετικά ποσοστά μείωσης διαφοροποιούνται ανάλογα με την κάθε περίπτωση.
12. Καθορίζεται ο τρόπος ρύθμισης υποθέσεων που έχουν υπαχθεί σε αυτοέλεγχο. Για τις υποθέσεις αυτές, με την αποδοχή της περαίωσης και την εξόφληση των οφειλών, αίρεται η υποχρέωση διαφύλαξης των σχετικών βιβλίων και στοιχείων. Παρέχεται παράδειγμα.
13. Με τις ΠΟΛ.1137/11.10.2010 και ΠΟΛ.1138/11.10.2010, τις οποίες και επισυνάπτουμε, εξειδικεύονται το περιεχόμενο του εκκαθαριστικού σημειώματος περαίωσης και ο τρόπος, χρόνος και διαδικασία της περαίωσης, αντίστοιχα.
Υπενθυμίζουμε ότι ως καταληκτική ημερομηνία αποδοχής της περαίωσης και καταβολής του 20% της συνολικής οφειλής έχει οριστεί η 18 Νοεμβρίου 2010.

Επισυναπτόμενα

ΠΟΛ:1147

http://www.minfin.gr/content-api/f/binaryChannel/minfin/datastore/08/ec/04/08ec043f3f18d1c4d7a163047a76ed898bed8e89/application/pdf/pol1147_20101027.pdf 

ΠΟΛ:1138

http://www.minfin.gr/content-api/f/binaryChannel/minfin/datastore/34/b5/87/34b5870a60cc92e27c2b19a217330308b40f40bc/application/pdf/%CE%A0%CE%9F%CE%9B+1138.pdf                                   

ΠΟΛ:1137

http://www.minfin.gr/content-api/f/binaryChannel/minfin/datastore/d4/fc/6d/d4fc6d950d36be1d801ecb32ac68810afac530a8/application/pdf/%CE%A0%CE%9F%CE%9B+1137.pdf                                                       

                                                                                                Εκ του Συλλόγου

Διαθεσιμότητας μισθωτών βάσει του νέου Νόμου.

Διαθεσιμότητα μισθωτών
(άρθρο 4, Ν.3846/2010)
1. Οι επιχειρήσεις και εκμεταλλεύσεις, αν έχει περιοριστεί η οικονομική τους δραστηριότητα, μπορούν, αντί της καταγγελίας της σύμβασης εργασίας, να θέτουν εγγράφως σε διαθεσιμότητα τους μισθωτούς τους, η οποία δεν μπορεί να υπερβεί συνολικά τους τρεις (3) μήνες ετησίως, μόνο εφόσον προηγουμένως προβούν σε διαβούλευση με τους νόμιμους εκπροσώπους των εργαζομένων σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 240/2006 (ΦΕΚ 252 Α’) και του Ν. 1767/1988 (ΦΕΚ 63 Α’). Αν στην επιχείρηση δεν υπάρχουν εκπρόσωποι εργαζομένων η ενημέρωση και η διαβούλευση γίνεται με το σύνολο των εργαζομένων. Η ενημέρωση μπορεί να γίνει με εφάπαξ ανακοίνωση σε εμφανές και προσιτό σημείο της επιχείρησης. Η διαβούλευση πραγματοποιείται σε τόπο και χρόνο που ορίζει ο εργοδότης. Κατά τη διάρκεια της διαθεσιμότητας ο μισθωτός λαμβάνει το ήμισυ του μέσου όρου των τακτικών αποδοχών των δύο τελευταίων μηνών, υπό καθεστώς πλήρους απασχόλησης. Μετά την εξάντληση του τριμήνου, προκειμένου να τεθεί εκ νέου ο ίδιος εργαζόμενος  σε διαθεσιμότητα απαιτείται και η παρέλευση τουλάχιστον τριών (3) μηνών. Ο εργοδότης υποχρεούται να γνωστοποιεί στις οικείες Υπηρεσίες του ΣΕΠΕ, του ΙΚΑ και του ΟΑΕΔ με οποιονδήποτε τρόπο τη σχετική δήλωση περί διαθεσιμότητας, μέρους ή του συνόλου του προσωπικού του.
2. Για τη θέση των μισθωτών σε διαθεσιμότητα στις επιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις κοινής ωφελείας που απασχολούν περισσότερους από πέντε χιλιάδες (5.000) μισθωτούς, απαιτείται έγκριση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, που χορηγείται με αίτηση του εργοδότη, μετά τη γνώμη της Ολομελείας του Ανωτάτου Συμβουλίου Εργασίας. Εάν μέσα σε ένα (1) μήνα από την υποβολή της αίτησης στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, δεν αποφανθεί ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, ο εργοδότης μπορεί και χωρίς έγκριση να θέσει σε διαθεσιμότητα τους μισθωτούς, τηρώντας τη διαδικασία και τις προϋποθέσεις της προηγούμενης παραγράφου. 
3.Eπιχειρήσεις ή εκμεταλλεύσεις της προηγούμενης παραγράφου που θέτουν σε διαθεσιμότητα τους μισθωτούς τους, κατά παράβαση των ανωτέρω διατάξεων, υποχρεούνται στην καταβολή πλήρων αποδοχών, έστω και αν οι μισθωτοί αποδέχθηκαν τη διαθεσιμότητα και δεν παρείχαν τις υπηρεσίες τους.
                                                                                   
                                                         Εκ του συλλόγου

Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2010

Σύγκρινε τιμές για το καλάθι τις νοικοκυράς από όλα τα super market


Μπες και δες όλα τα προϊόντα ευρείας κατανάλωσες ….και αγόρασε το φτηνότερο  http://www.shopnsave.gr/home.html.

Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2010

Οι έμποροι απαιτούν από τους νεοεκλεγέντες


Οι εκλογές για τις Περιφέρεις και τους Δήμους  τελείωσαν και μαζί με εκείνες τελείωσε και η περίοδος χαλαρότητας, που είχε ξεκινήσει πολύ πριν την προεκλογική περίοδο.
Ο εμπορικός κόσμος της πόλης μας συγχαίρει τόσο τον νέο εκλεγέντα Περιφερειάρχη κεντρικής Μακεδονίας κ.Παναγιώτη Ψωμιάδη όσο και τον νέο Δήμαρχο Ν. Προποντίδας κ. Δαμιανό Ιωρδανίδη και τους καλεί άμεσα να αναλάβουν δράση προκειμένου να δοθούν λύσεις στα χρονίζοντα προβλήματα της πόλης μας.
Πάγιο και καθολικό αίτημα των εμπόρων της περιοχής μας παραμένει η αναβάθμιση της πόλης και της αγοράς , ως μοναδική προοπτική για την επιβίωση και ανάπτυξη των κάθε λογής δραστηριοτήτων.
Τα θέματα άμεσης προτεραιότητας και επίλυσης είναι :
το παράνομο εμπόριο, η εγκληματικότητα, η παραβατικότητα, η τροφοδοσία των επιχειρήσεων, το  φορολογικό, το νομοθετικό και το αναπτυξιακό πλαίσιο.
Επιβάλλεται η αναβάθμιση και ανάδειξη των παραδοσιακών, τουριστικών και θεματικών αγορών, ώστε η αγορά της περιοχής μας να γίνει ένας φιλικός και ελκυστικός προορισμός για Έλληνες και ξένους επισκέπτες.
                                                    
                                                          Εκ του Συλλόγου

Παρασκευή 12 Νοεμβρίου 2010

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΤΟΥ ΟΑΕΔ


Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Όπως ήδη σας έχουμε ενημερώσει, με το «Πρόγραμμα επιχορήγησης
200.000 θέσεων πλήρους απασχόλησης με επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών, για τη διατήρηση τουλάχιστον 400.000 θέσεων εργασίας, σε επιχειρήσεις και γενικά εργοδότες του ιδιωτικού τομέα» του ΟΑΕΔ , δίνεται στους εργοδότες του ιδιωτικού τομέα η δυνατότητα επιχορήγησης του μη μισθολογικού κόστους, που αντιστοιχεί στις μηνιαίες εργοδοτικές εισφορές εργαζομένων τους. Οι επιχειρήσεις που ήδη εντάσσονται στο πρόγραμμα, επιχορηγούνται για το 50% των εργαζομένων που απασχολούν – και για μέχρι 80 άτομα –, με την προϋπόθεση να διατηρήσουν ίσο τουλάχιστον αριθμό μη επιχορηγούμενων εργαζόμενων για όλη τη διάρκεια του προγράμματος, ήτοι 18 μήνες.

Σύμφωνα με την ιδρυτική Κοινή Υπουργική Απόφαση του Προγράμματος, οι υπαγωγές στο πρόγραμμα μπορούν να γίνουν έως τις 31-12-2010, πλην όμως η προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων μπορεί να λήξει νωρίτερα, όταν καλυφθούν οι διαθέσιμες θέσεις, μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος αιτήσεων. Επειδή δε, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, εκδηλώνεται τεράστιο ενδιαφέρον για το πρόγραμμα, με αποτέλεσμα να κατακλύζεται ο ΟΑΕΔ από αιτήσεις, είναι απόλυτη ανάγκη να έρθετε αμέσως σε επαφή με τα μέλη σας και να τους συστήσετε να υποβάλλουν αιτήσεις όσο γίνεται πιο γρήγορα, αλλιώς δεν θα προλάβουν την κάλυψη των θέσεων.

               Υπενθυμίζεται ότι, για να υπαχθεί μία επιχείρηση στο πρόγραμμα:

* Υποβάλλει σχετική αίτηση
*Δεν θα πρέπει να εμφανίζει μείωση προσωπικού κατά τη διάρκεια του τριμήνου πριν την αίτηση υπαγωγής. Στην μείωση συμπεριλαμβάνεται και η οικειοθελής αποχώρηση μισθωτού.
*Οι ωφελούμενοι εργαζόμενοι πρέπει είτε να ανήκουν στο μόνιμο προσωπικό και να συνεχίσουν να εργάζονται με καθεστώς πλήρους απασχόλησης, τουλάχιστον για 18 μήνες από την έναρξη του προγράμματος ή να εργάζονται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου με την προϋπόθεση επέκτασης των εργασιακών τους σχέσεων μέχρι τη λήξη του προγράμματος.

Στη διαδικασία περιλαμβάνονται τα ακόλουθα βήματα:

1. Υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης υπαγωγής (αναρτημένης στο www.oaed.gr)στο ΚΠΑ ή ΚΠΑ2 της περιοχής της επιχείρησης. Σε περίπτωση μη πρόσβασης στο διαδίκτυο, η υποβολή μπορεί να πραγματοποιηθεί και μέσω ΚΠΑ ή ΚΠΑ2.
2. Υποβολή Υπεύθυνης Δήλωσης, βάσει προτύπου αναρτημένου στην ίδια ιστοσελίδα, στην οποία θα βεβαιώνεται, μεταξύ άλλων, ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού.
3. Προσκόμιση, εντός 5 ημερών, έντυπων αντιγράφων της αίτησης και της Υπεύθυνης Δήλωσης στο ΚΠΑ ή ΚΠΑ2.

Τετάρτη 10 Νοεμβρίου 2010

΅Λειτουργία των καταστημάτων μια επιπλέον Κυριακή΅

Αγαπητοί συνάδελφοι,
Τον τελευταίο καιρό έχουν αναπτυχθεί διάφορες συζητήσεις σχετικά με την ενδεχόμενη λειτουργία των καταστημάτων την  Κυριακή,  12 Δεκεμβρίου 2010. Η ΕΣΕΕ διερεύνησε αντιπροσωπευτικά τις προθέσεις ορισμένων εμπορικών οργανώσεων-μελών της, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι η συντριπτική πλειοψηφία των Εμπορικών Συλλόγων τάσσεται κατά της σχετικής πρότασης.
Οι λόγοι είναι οι εξής:
·        Η πλειοψηφία εκφράζει την επιφύλαξή της ότι, κάτι τέτοιο μπορεί να αποτελέσει την απαρχή μιας γενικευμένης λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές.
·        Οι Ομοσπονδίες και οι Εμπορικοί Σύλλογοι-μέλη, επιμένουν στην πάγια θέση της ΕΣΕΕ, περί μη συναίνεσης σε διεύρυνση της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές, πέρα από τις ήδη θεσμοθετημένες.
·        Πιστεύουν βάσιμα ότι, η προτεινόμενη λειτουργία δεν θα βοηθήσει καθόλου τις επιχειρήσεις, δεδομένου ότι η 12η Δεκεμβρίου είναι νωρίτερα από τη συνήθη έναρξη του εορταστικού ωραρίου.
·         Με βάση σχετικές επαφές μας, με τις οργανώσεις των εργαζομένων, αναμένονται έντονες αντιδράσεις και από την δική τους πλευρά, οι οποίες θα ακυρώσουν στην πράξη την όποια (αμφισβητούμενη) ωφέλεια θα έχει το μέτρο, ενώ θα επιφέρουν και αρνητική δημοσιότητα.
Κατόπιν αυτών, η ΕΣΕΕ εμμένει στην πάγια θέση της και τάσσεται υπέρ της μη ανακίνησης του θέματος για περαιτέρω λειτουργία των καταστημάτων μια επιπλέον Κυριακή το Δεκέμβριο.