Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2011


                                                                                     
                                                                                       Ν. Μουδανιά 29/09/2011





ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



   Στα πλαίσια συντονισμένων ενεργειών, ο Σύλλογος Εμπόρων κα Επαγγελματιών Ν. Μουδανιών, υιοθετεί την σύσταση της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου και προτείνει στα μέλη του, όταν θα καταβάλλουν την έκτακτη εισφορά, το τέλος επιτηδεύματος, να συνυποβάλλουν προς τις  Δ.Ο.Υ., μαζί με την πρώτη δόση και σχετική  ΔΗΛΩΣΗ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ. Επίσης, για το « έκτακτο !!! » ειδικό τέλος ηλεκτροδοτούμενων
δομημένων ακινήτων, το οποίο ψηφίσθηκε  η  ΔΗΛΩΣΗ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗΣ
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ θα υποβάλλεται προς το Ελληνικό  Δημόσιο μέσω της  ΔΕΗ ΑΕ.
     
        Στην περίπτωση υποβολής  ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗΣ  ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ, ο υποβάλλων θα πρέπει να γνωρίζει ότι ο προϊστάμενος της  ΔΟΥ πρέπει να απαντήσει εντός 90 ημερών στο φορολογούμενο επί της επιφύλαξής του.
 Εάν ο προϊστάμενος απαντήσει ή παραλείψει να απαντήσει, τότε
ο φορολογούμενος πρέπει εντός 60 ημερών από τη λήψη της απάντησης ή από την άπρακτη πάροδο των 90 ημερών, να προσφύγει στα αρμόδια Διοικητικά  Δικαστήρια. Αν ο φορολογούμενος δεν προσφύγει στα Δικαστήρια, στα πλαίσια των παραπάνω προθεσμιών, χάνει το δικαίωμά του στην επιφύλαξη.

         Στον Σύλλογο Εμπόρων και Επαγγελματιών Ν. Μουδανιών, διατίθενται  ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ για την έκτακτη εισφορά, το τέλος επιτηδεύματος και το « έκτακτο !!! » ειδικό τέλος ηλεκτροδοτούμενων δομημένων ακινήτων και καλεί όσα μέλη του επιθυμούν να
υποβάλλουν να απευθύνονται στα γραφεία του Εμπορικού Συλλόγου Ν. Μουδανιών.
(Μελαχροινού &Τζαβούρα γωνία, τηλ. επικοινωνίας: 23730-24970).



ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ Ν.ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ
Με την παράκληση να δημοσιευτεί ή να μεταδοθεί.

Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2011

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΕΣΕΕ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ




 

                                                                                         Ν. Μουδανιά 27/09/2011



Δηλώσεις του προέδρου ΕΣΕΕ κ. Βασίλη Κορκίδη για τα νέα μέτρα

«Οι Έλληνες έμποροι θα αντιδράσουν με κάθε νόμιμο μέσο στα νέα μέτρα ανεξέλεγκτης πτώχευσης της αγοράς»


Η φημολογία της ελεγχόμενης χρεοκοπίας εντός του ευρώ που σκόπιμα και επίμονα έχει αναπτυχθεί όλες τις ημέρες απουσίας της τρόικας από την Ελλάδα είναι το τελευταίο δυνατό χτύπημα στην χειμαζόμενη ελληνική αγορά.
 Η κυβέρνηση επαναλαμβάνοντας τα ίδια τραγικά λάθη τακτικής επιχειρεί να δημιουργήσει ένα κλίμα φόβου στην ελληνική κοινωνία για να «περάσει» τα νέα μέτρα που απαιτεί η τρόικα.
Όμως, αυτός είναι ο λιγότερο επιτυχής τρόπος για να νομιμοποιηθεί ένα πρόγραμμα σκληρών κοινωνικών και οικονομικών μέτρων. Ο κόσμος χρειάζεται να πειστεί ότι πράγματι υπάρχει βιώσιμη διευθέτηση του χρέους και χρησιμότητα στην εφαρμογή των μέτρων και όχι να αναγκαστεί να τα δεχθεί επειδή φοβάται και εκβιάζεται.
Ο «φορολογικός παραλογισμός» και τα μέτρα πανικού έχουν φέρει τους ανθρώπους της αγοράς στα όρια της ψυχολογικής αντοχής τους, καθώς οι οικονομικές αντοχές έχουν εξαντληθεί προ πολλού. Οι δύο πολύ βασικές αρχές για την ομαλή λειτουργία της αγοράς είναι η εμπιστοσύνη και η αξιοπιστία και δυστυχώς η ελληνική κυβέρνηση τις έχει πλέον απωλέσει και τις δύο τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδος.
Οι επίσημες «προφητείες» για ανεξέλεγκτη χρεοκοπία της χώρας μας και η μετατροπή της σε Αργεντινή του 2001 το μόνο που κάνουν είναι να επιβαρύνουν  με εικόνες πείνας και δυστυχίας ένα πολύ αρνητικό και φοβικό κλίμα που ήδη υπάρχει στην ελληνική κοινωνία.
Το πιθανότερο είναι ότι η τρόικα θα ξαναγυρίσει και θα πάρουμε εντέλει την έκτη δόση χωρίς να έχει βρεθεί ούτε αυτή τη φορά οριστική λύση στο πρόβλημά μας, γιατί απλούστατα αυτό εξυπηρετεί ακόμα τους δανειστές μας.
Αναρωτιέται, όμως, κανείς ποιο θα είναι το ψυχολογικό κόστος, πέραν του οικονομικού, που θα υποστούν χιλιάδες ελληνικές οικογένειες; Τι νόημα μπορεί να έχει η εφαρμογή νέων μέτρων λιτότητας σε πτωχευμένα νοικοκυριά και επιχειρήσεις; Ποια θα είναι η αντίδραση του κάθε Έλληνα πολίτη στην φτώχεια;
Τα διλλήματα μεταξύ σεναρίων συντεταγμένης χρεοκοπίας εντός του ευρώ με κούρεμα του χρέους και της ανεξέλεγκτης χρεοκοπίας εκτός του ευρώ πολύ λίγο απασχολούν πλέον τον μικρομεσαίο Έλληνα που χωρίς να το αξίζει, κατέληξε να αντιμετωπίζει τη δική του τραγική οικονομική πτώχευση και κοινωνική εξαθλίωση.
 Σε μια αγορά που βράζει από αγανάκτηση και ξεχειλίζει από θυμό θα ήταν προτιμότερο οι πολιτικοί να μην πειραματίζονται άλλο με την ψυχολογία των Ελλήνων, να μην χρησιμοποιούν «βαρείς» χαρακτηρισμούς που θίγουν και προκαλούν όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες. Θα πρέπει, επίσης, να σταματήσουν να κατηγορούν και να υποβαθμίζουν την ελληνική κοινωνία που όμως οι ίδιοι πολιτικοί όχι μόνο «καταδέχονται» αλλά και επιμένουν να εκπροσωπούν.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, η ΕΣΕΕ αποφάσισε να συγκαλέσει έκτακτο διοικητικό συμβούλιο με τη διευρυμένη συμμετοχή των προέδρων των Ομοσπονδιών Εμπορικών Συλλόγων, για τη Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2011, με σκοπό να αξιολογηθεί κάθε νομική δυνατότητα προσφυγής για αναστολή καταβολής των έκτακτων φόρων και να αποφασιστούν όλοι οι δυνατοί τρόποι αντίδρασης που θα εκφράζουν την αγανάκτηση των μικρομεσαίων εμπόρων στα νέα εξωπραγματικά μέτρα.




                                                                                                       ΕΚ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

ΠΗΓΗ: ΕΣΕΕ

Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2011



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«H ΕΣΕΕ  κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την καταναλωτική  και επιχειρηματική μετανάστευση στις παραμεθόριες περιοχές».

Ο εμπορικός κόσμος αγωνιά για το μέλλον της ελληνικής  επιχειρηματικότητας, η οποία ενώ δεν ευθύνεται για τον κίνδυνο χρεοκοπίας του κράτους, εισπράττει  πολλαπλασιαστικά τις αρνητικές συνέπειες και βιώνει τα καταστροφικά αποτελέσματα τραγικών λαθών και παραλείψεων.
Τον τελευταίο χρόνο και μετά τη φυγή καταθέσεων από τις ελληνικές τράπεζες στο εξωτερικό, παρατηρούμε να ακολουθεί η φυγή των ελληνικών επιχειρήσεων όλων των μεγεθών και όλων των κλάδων, αλλά και η φυγή των καταναλωτών που κατοικούν σε παραμεθόριες περιοχές. Περισσότερες από 1.500 επιχειρήσεις μεταποίησης και υπηρεσιών έχουν ήδη μετεγκατασταθεί σε γειτονικές μας χώρες, ενώ οι Έλληνες που περνούν καθημερινά στις παραμεθόριες περιοχές γειτονικών χωρών για τις αγορές τους αυξάνονται ανησυχητικά και υπολογίζεται ότι υπερβαίνουν τους 600.000 σε μηνιαία βάση.
Φαίνεται ότι  πλέον οι Έλληνες από «πολίτες του τόπου μας», αναγκαζόμαστε να γίνουμε «πολίτες του κάθε τόπου» ιδίως εκεί, που προωθείται με ομαλό τρόπο η οικονομική δραστηριότητα, αναζητώντας την πρόοδο και όχι το μαρασμό. Ίσως μάλιστα να είναι περισσότεροι αυτοί που το θέλουν και το σκέπτονται, λιγότεροι, ωστόσο, αυτοί που μπορούν σήμερα να το τολμήσουν.
Όσοι αποφασίζουν να κάνουν το επιχειρηματικό «μεταναστευτικό ταξίδι του χελιδονιού» αναζητούν από τις χώρες του εξωτερικού ένα καλύτερο οικονομικό κλίμα, οικονομική και πολιτική σταθερότητα, φιλικό επενδυτικό και επιχειρηματικό περιβάλλον, απλό και σταθερό φορολογικό πλαίσιο, χαμηλότερο κόστος προσωπικού, ευκολότερη πρόσβαση στην τραπεζική χρηματοδότηση και λιγότερη γραφειοκρατία, ό,τι δηλαδή στερείται μία επιχείρηση στην Ελλάδα.
Η «μετεγκατάσταση» των ελληνικών επιχειρήσεων και η «μετανάστευση» των καταναλωτών της μιας ημέρας προκαλούν μια ακόμα «ακατάσχετη αιμορραγία» στην ελληνική αγορά, αφού όχι μόνο στερούν από έσοδα την οικονομία μας, αλλά τα περιορισμένα «μετρητά» της ελληνικής αγοράς ξοδεύονται εκτός Ελλάδος.
Τελικά, για την ΕΣΕΕ μετά τις τόσες μεταρρυθμίσεις το ερώτημα παραμένει: Ποιος φοβάται ποιον; Η Ελλάδα την επιχειρηματικότητα ή η επιχειρηματικότητα το ελληνικό κράτος; Πότε επιτέλους θα βρεθεί η «συνταγή», ώστε να νοιώσουμε ασφαλείς οικονομικά στη χώρα μας και να μην γίνουμε «επιχειρηματικοί μετανάστες και καταναλωτικοί ταξιδιώτες;»
Σήμερα, 1 στις 4 εμπορικές επιχειρήσεις στις ακριτικές περιοχές έχουν βάλει λουκέτο, ενώ αρκετοί έμποροι για να αποφύγουν το οριστικό κλείσιμο σκέπτονται τη φυγή. Δυστυχώς, μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις, αντί να επενδύσουν στην έδρα τους και στη χώρα που αναπτύχθηκαν, μεταναστεύουν αλλού, άλλες αφού κλείσουν, άλλες πριν υπαχθούν στο άρθρο 99 και άλλες πριν αδειάσουν τα ταμεία τους.
Την ίδια στιγμή η περιοριστική πολιτική που ακολουθείται στην ελληνική οικονομία όχι μόνο δεν έχει δημοσιονομικά αποτελέσματα, αλλά οδηγεί την παραγωγική ελληνική μεσαία τάξη στην καταστροφή. Η κρίση πλήττει με ανελέητη σφοδρότητα τους μικρομεσαίους εμπόρους και καταναλωτές. Το ελληνικό εμπόριο έχει ανάγκη από ένα υγιές και δίκαιο κράτος που θα είναι αρωγός των δυνάμεων της αγοράς και όχι διώκτης τους. Θα πρέπει άμεσα να αντιληφθεί η Τρόικα ότι η ελληνική αγορά δεν αντέχει άλλη υπερφορολόγηση, πρόσθετα μέτρα και ισοπεδωτικές απαιτήσεις.
Το διασυνοριακό παρεμπόριο και λαθρεμπόριο μαστίζουν τις περιφέρειες της Μακεδονίας, Θράκης, Β. Αιγαίου και Δωδεκανήσου. Σύμφωνα, μάλιστα, με υπολογισμούς των Εμπορικών Συλλόγων ακριτικών περιοχών, περισσότερα από 500 εκ. ευρώ ελληνικού «ρευστού» χρήματος διαρρέουν κάθε χρόνο προς Βουλγαρία, Σκόπια και Τουρκία για την αγορά καταναλωτικών προϊόντων.
Στην κορυφή των προτιμήσεων των «ξενιτεμένων» καταναλωτών είναι τα προϊόντα ένδυσης, υπόδησης, τα ποτά, τα τσιγάρα, η βενζίνη, οι οδοντιατρικές υπηρεσίες και οι επισκευές αυτοκινήτων, ενώ οι περισσότεροι αγοράζουν όλα τα τρόφιμα της εβδομάδας. Η προτίμηση στη φτηνότερη βουλγαρική βενζίνη οδήγησε τον τελευταίο χρόνο σε μπαράζ λουκέτων βενζινάδικων της Ανατολικής Μακεδονίας, αφού στα γειτονικά παραμεθόρια πρατήρια η βενζίνη κοστίζει τουλάχιστον 0,50 ευρώ το λίτρο φθηνότερα από όσο κοστίζει στη χώρα μας.
Για την αντιμετώπιση του φαινομένου της «καταναλωτικής μετανάστευσης» αλλά και για την προσέλκυση καταναλωτών από παραμεθόριες περιοχές στις ελληνικές εμπορικές αγορές, η ΕΣΕΕ καταθέτει τις ακόλουθες προτάσεις:
·        Μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων όλων των ακριτικών  περιοχών. Διατήρηση των χαμηλών συντελεστών ΦΠΑ και επέκτασή τους σε όλες τις παραμεθόριες περιοχές.
·        Άρση όλων των εμποδίων έκδοσης βίζας με παροχή δυνατότητας έκδοσής της με την είσοδο του επισκέπτη στα σύνορα της χώρας.
·        Αυστηροποίηση έλεγχου σε «μικροπωλητές» από τρίτες χώρες οι οποίοι εγκαθίστανται σε παραμεθόριες περιοχές, όπως και στις οδικές αρτηρίες από τις παραμεθόριες περιοχές προς τα σύνορα για την αντιμετώπιση του περάσματος λαθραίων εμπορευμάτων.
Οι Έλληνες οφείλουμε περισσότερο από ποτέ να επιδείξουμε «επιχειρηματικό και καταναλωτικό πατριωτισμό». Η επιδείνωση της «καταναλωτικής μετανάστευσης» των κατοίκων παραμεθόριων περιοχών στη Β. Ελλάδα, το Β. Αιγαίο και τα Δωδεκάνησα πρέπει να αντιμετωπισθεί άμεσα με ανταποδοτικά φορολογικά κίνητρα, ώστε όχι μόνο να σταματήσει τους Έλληνες καταναλωτές να περνούν τα σύνορα για τις αγορές τους, αλλά να συμφέρει τους γείτονες να έρχονται να αγοράζουν από τη χώρα μας.
Παραθέτονται στοιχεία και παρατηρήσεις Εμπορικών Συλλόγων ακριτικών και παραμεθόριων περιοχών που αφορούν τα περάσματα κατοίκων από τις περιοχές της Βόρειας Ελλάδας κυρίως προς Βουλγαρία και Σκόπια και από τα νησιά μας  προς την Τουρκία.

                                                                                         

                                                                                                    ΕΚ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΡΗΤΗΣ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗΣ ΝOΜΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΤΕΛΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ



ΘΕΜΑ: ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΡΗΤΗΣ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗΣ  ΝΟΜΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ  ΓΙΑ ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ, ΤΕΛΟΣ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟ   ΤΕΛΟΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ  

Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Η κατάθεση στην Βουλή της τροπολογίας του έκτακτου φόρου για τα ακίνητα ήρθε να προστεθεί στις επικείμενες πληρωμές που ετσιθελικά πρέπει να κάνουμε μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου για την έκτακτη εισφορά και το τέλος επιτηδεύματος.  Η καθημερινότητα για το εμπόριο, το οποίο έχει φτάσει στα όριά του, γίνεται όλο και πιο ζοφερή για εμάς.  Μέτρα επί μέτρων εξαγγέλλονται, οι προηγούμενες διακηρύξεις διαψεύδονται από τις επόμενες και η ανησυχία είναι διάχυτη τόσο για τους επαγγελματίες όσο και για τους καταναλωτές.  Παράλληλα, όλες αυτές οι «συνεισφορές για το δημοσιονομικό έλλειμμα της χώρας»  έχουν υπερβεί ακόμα και τον ορισμό του  «φορολογικού παραλογισμού».  Κανείς δεν μας διασφαλίζει ότι αύριο και μελλοντικά δεν θα ληφθούν νέα μέτρα και τα έκτακτα τείνουν να γίνουν πιο μόνιμα από τα μόνιμα, την στιγμή που το Κράτος δεν είναι -και δεν πρόκειται να είναι- συνεπές προς καμία υποχρέωσή του απέναντί μας, χρηματική ή μη.
Η ΕΣΕΕ ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται ποτέ να προτρέψει εμπόρους να χρησιμοποιήσουν τη «στάση πληρωμών» ως αντίδραση, αφού από μόνη της είναι το αποτέλεσμα της «παύσης εμπορίου». Οι Έλληνες έμποροι θα αντιδράσουμε σθεναρά στα νέα χαράτσια, αλλά πάντα  μέσα στα πλαίσια της νομιμότητας, ενώ έχουμε επανειλημμένως δηλώσει ότι  είμαστε διατεθειμένοι να πληρώσουμε όσο και όσα  μας επιτρέπει η σημερινή κατάσταση. Αυτά που μας επιβάλλουν είναι υπεράνω των δυνατοτήτων μας, ενώ βρίσκονται πλέον κατά τη γνώμη μας εκτός των ορίων της νομιμότητας, όμως σε καμιά περίπτωση δεν επιτρέπεται να καταλήξουμε ως κοινωνία σε συνθήκες «κανιβαλισμού».
Για το λόγο αυτό, συστήνουμε σε όλα τα μέλη μας όταν θα καταβάλλουν τόσο την έκτακτη εισφορά όσο και το τέλος επιτηδεύματος να συνυποβάλλουν προς τις Δ.Ο.Υ. μαζί με την πρώτη δόση και τις συνημμένες δηλώσεις επιφύλαξης δικαιωμάτων που σας αποστέλλουμε.  Επίσης, για την διεκδίκηση της επιστροφής του έκτακτου ειδικού τέλους ηλεκτροδοτούμενων δομημένων επιφανειών (ΕΕΤΗΔΕ), το οποίο σημειωτέον δεν έχει νομοθετηθεί ακόμη, η δήλωση ρητής επιφύλαξης δικαιωμάτων θα υποβάλλεται προς το Ελληνικό Δημόσιο μέσω της ΔΕΗ ΑΕ.
Ακόμη και εάν γνωρίζουμε ότι οι δικαστικές κρίσεις θα έρθουν πολύ αργότερα, εντούτοις η κατάθεση των δηλώσεων επιφύλαξης από μόνη της, δεν παύει να είναι μία πράξη συλλογικής αντίδρασης και διαμαρτυρίας, που έχει την δική της αυξημένη πολιτική σημασία.
Η ΕΣΕΕ ταυτόχρονα με τις δηλώσεις ρητής επιφύλαξης εξετάζει με νομικούς, δικηγορικούς συλλόγους  και τη νομική υπηρεσία της τα παρακάτω επίμαχα σημεία:
1.      Την επιβολή μη ανταποδοτικού χρέους στους λογαριασμούς της ΔΕΗ και τη νομιμότητα είσπραξης δημοσίου εσόδου μέσω εισηγμένης ΑΕ.
2.      Την έλλειψη σεβασμού στα ατομικά δικαιώματα από την απειλή διακοπής ενός κοινωνικού αγαθού όπως το ηλεκτρικό ρεύμα και τη δυνατότητα αποφυγής με την πληρωμή της κατανάλωσης του ρεύματος και των παγίων στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.
3.      Την κατάθεση προσφυγής και αιτήσεων αναστολής στα διοικητικά δικαστήρια για πρόκληση ανεπανόρθωτης βλάβης σε επιχειρήσεις και νοικοκυριά που βρίσκονται σε δυσχερή οικονομική κατάσταση λόγω δανειακών και άλλων οικονομικών υποχρεώσεων.




ΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΝΤΥΠΑ ΤΗΣ ΡΗΤΗΣ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗΣ, ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΟΣ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ Ή ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ, ΑΠΕΥΘΥΝΘΕΙΤΕ ΣΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ Ν.ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ.

                                                                            



                                                                                    ΕΚ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2011

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΣΕΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΓΟΡΑΝΟΜΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ



                                                                            Ν.Μουδανιά 20/09/2011


 ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ Ν.ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ




Δελτίο Τύπου

«Προτάσεις ΕΣΕΕ για την απλοποίηση του Αγορανομικού Κώδικα»

Η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, συμμετέχοντας στον κοινωνικό διάλογο για την τροποποίηση βασικών αγορανομικών διατάξεων, απέστειλε στο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας τις θέσεις της επ’ αυτών. 
Από την αρχή του συγκεκριμένου διαλόγου, η ΕΣΕΕ  επικρότησε την πρωτοβουλία της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, της Ειδικής Γραμματείας Εποπτείας της Αγοράς και συνολικότερα του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας για την έναρξη μίας εφ’ όλης της ύλης συζήτησης επί των κωδικοποιημένων αγορανομικών διατάξεων, ενός πλαισίου, που, κατά γενική ομολογία, είναι πολύπλοκο και παρωχημένο.
Ωστόσο, η πρόθεση του Υπουργείου να εκσυγχρονίσει τις αγορανομικές διατάξεις δεν πρέπει να περιοριστεί μόνο στην κωδικοποίηση της ΑΔ 7/2009 αλλά, πρέπει να επεκταθεί στο σύνολο του πλαισίου, συμπεριλαμβάνοντας τον Αγορανομικό Κώδικα και την ανεξάρτητη νομοθεσία, όπως πχ. είναι αυτή των διοικητικών κυρώσεων και προστίμων (ΥΑ Α2-5900/4-9-2008).
Η τροποποίηση του συνόλου του πλαισίου και η κωδικοποίησή του σε ένα λιτό και κατανοητό νομοθέτημα θα το μετατρέψει αυτομάτως σε εφαρμόσιμο και θα δώσει την ευκαιρία σε χιλιάδες μικρούς εμπόρους σε όλη την επικράτεια, που σήμερα παρανομούν άθελά τους, να είναι συνεπείς και να ανταποκριθούν στις εκ του νόμου υποχρεώσεις τους.
Στο πλαίσιο αυτό, οι προτάσεις μας είναι οι εξής:
Θεσμικά Θέματα
·        Πρέπει να εξασφαλιστεί η επαρκής εκπαίδευση και εξειδίκευση των υπαλλήλων που διενεργούν ελέγχους, προκειμένου οι έλεγχοι να είναι σύντομοι, ουσιαστικοί και να εντοπίζουν τις σοβαρές και επικίνδυνες κυρίως παραβάσεις.
·        Να περιοριστεί το εύρος των υποθέσεων που καταλήγουν στα Αγορανομικά Δικαστήρια και να μειωθεί ανάλογα το μέγεθος της δικαιοδοσίας τους.  Με τον τρόπο αυτό, αφενός θα εξασφαλιστεί η ταχύτητα της κρίσης τους, αφετέρου θα απαλλαγούν από την εκδίκαση ανούσιων υποθέσεων, που στοιχίζουν σημαντικό και πολύτιμο χρόνο στους επιχειρηματίες.
·        Μία παρατήρηση που αφορά κατά βάση τον κεντρικό αγορανομικό κώδικα και όχι το παρόν πλαίσιο αλλά αξίζει να επισημανθεί, αφορά στα μέτρα επιβολής κυρώσεων στον τομέα των τροφίμων.  Παρατηρούμε μεγάλο εύρος στη διακύμανση του προστίμου που αναλογεί σε κάθε περίπτωση και ως εκ τούτου θα πρέπει να καθοριστούν κριτήρια ασφαλούς και αντικειμενικής επιβολής τους.
·        Θεωρούμε ότι είναι καιρός να ενταχθεί η ανεξάρτητη νομοθεσία περί ζωοτροφών στο κεφάλαιο 12 των αγορανομικών διατάξεων.  Παράλληλα, θα πρέπει το οικείο πλαίσιο διατάξεων να χωριστεί σε ζωοτροφές που προορίζονται για παραγωγικά ζώα και σε ανάλογες που προορίζονται για κατοικίδια ζώα συντροφιάς.
Νομικό Πλαίσιο
Άρθρο 39
            Με τις συγκεκριμένες διατάξεις προβλέπεται η σήμανση των προϊόντων κάθε είδους πλην τροφίμων και ποτών.  Επί του άρθρου αυτού, οι επισημάνσεις μας είναι οι ακόλουθες:
-         Στα μικρού μεγέθους προϊόντα, η σήμανση θα πρέπει να ακολουθεί την συσκευασία και όχι το ίδιο το προϊόν.
-         Θυμίζουμε ότι η ΕΣΕΕ επανειλημμένα έχει κάνει εκστρατείες ενημέρωσης για το «520» δηλαδή τον αριθμό έναρξης του barcode του προϊόντος, το οποίο κατασκευάστηκε ή συσκευάστηκε στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο της ύφεσης που έχει περιέλθει η ελληνική αγορά, θα πρέπει να εξεταστεί η δυνατότητα συστηματικής αναγραφής ως «ελληνικού προϊόντος» κάθε προϊόντος που έχει προστιθέμενη αξία εντός της χώρας και για την τελική του διάθεση έχουν δουλέψει ελληνικά χέρια.  Θεωρούμε ότι οι έλληνες καταναλωτές πρέπει πλέον να το γνωρίζουν αυτό.
Άρθρο 46
Το άρθρο αυτό προβλέπει τα της σήμανσης των ειδών καθαρισμού (τίτλος επιχείρησης, πόλη, τηλέφωνο κλπ.).  Οι διατάξεις αυτές είναι παρωχημένες και άλλωστε οι σύγχρονοι όροι σήμανσης ειδών καθαρισμού καλύπτονται πλέον από τον Κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης 648/2004, που έχει ενσωματωθεί στο εσωτερικό δίκαιο.  Προτείνουμε την κατάργηση του συγκεκριμένου άρθρου.
Άρθρο 47 – Άρθρο 68
            Στις σχετικές διατάξεις προβλέπεται η σήμανση των δερμάτων, γνήσιων ή μη, με ανεξίτηλη μελάνη ως προς τη σύσταση του προϊόντος.  Στον κλάδο των δερμάτινων ειδών προτείνουμε να υπάρχει σαφής έκτυπη σήμανση και όχι απλή σφραγίδα, όσον αφορά στην προέλευση του είδους και την ποιοτική σύνθεσή του (π.χ. δέρμα, δερματίνη), ώστε να μην παραπλανάται ο καταναλωτής.
Άρθρο 71
            Η διάταξη αυτή αναφέρει τα της σήμανσης τιμών στα προϊόντα λιανικής. 
1.      Από τη σχετική υποχρέωση εξαιρούνται τα προϊόντα με βάρος κάτω των 50 γραμμαρίων.  Θεωρούμε ότι το κριτήριο αυτό είναι πολύ μικρό και θα πρέπει να διευρυνθεί, ώστε να συμπεριλάβει και άλλα μικρού μεγέθους και ελαφριά προϊόντα, τα οποία έρχονται σε μεγάλους αριθμούς και συνολικές συσκευασίες.  Ενδεχομένως, θα πρέπει η τελική τιμή να αναφέρεται επί της συσκευασίας – πακέτου αυτού του είδους των προϊόντων.  Η δυσκολία της επιχείρησης να σηματοδοτήσει με τιμές το σύνολο αυτού του είδους των προϊόντων, δεν θεραπεύεται ούτε με τον προβλεπόμενο τιμοκατάλογο του κεφ. 3 του συγκεκριμένου άρθρου, κυρίως λόγω του μεγάλου πλήθους τους, που δεν επιτρέπει την ανάρτηση λεπτομερούς καταλόγου.
2.      Πρέπει επιτέλους να καταργηθεί η εξαίρεση του υπαιθρίου εμπορίου από την υποχρέωση αναγραφής τιμών στα διατιθέμενα αγαθά.  Παράλληλα επιβάλλεται η επικόλληση ετικέτας με στοιχεία ποιότητας, σύνθεσης και άλλων ποιοτικών χαρακτηριστικών στα προϊόντα υπαιθρίου εμπορίου.  Υφίσταται η διάταξη αυτή αλλά δυστυχώς δεν ελέγχεται από τις αγορανομικές υπηρεσίες.  Ζητούμε -αυτονόητα- την διατήρησή της και επιτέλους την εφαρμογή της.
3.      Να απαγορεύεται η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης ή διπλών τιμών στις κάθε είδους προωθητικές ενέργειες, που οργανώνονται από οποιαδήποτε επιχείρηση λιανικής.  Ο λόγος είναι απλός: Να πάψουν οι προωθητικές ενέργειες να «ξεγελούν» τον καταναλωτή, ο οποίος φτάνει να πιστεύει ότι πρόκειται για τακτικές εκπτώσεις ή προσφορές.
Άρθρο 73
            Το εν λόγω άρθρο προβλέπει τα της τήρησης πινακίδων από καταστήματα λιανικής κατά τις περιόδους των εκπτώσεων και των προσφορών.  Ζητούμε:
1.      Να επιτρέπεται η αναγραφή διπλής τιμής και ποσοστού μόνο στις εκπτώσεις και όχι στις προσφορές, όπου θα πρέπει υποχρεωτικά να αναγράφεται μόνο μία τιμή.
2.      Να επιβάλλεται η αναγραφή παλαιάς και νέας τιμής στα καταστήματα stock και outlet.  Επίσης, στα προϊόντα που διατίθενται στα καταστήματα αυτά, να σημαίνεται επάνω στην ετικέτα ότι πρόκειται για προϊόντα παρελθούσης χρήσεως ή ελαττωματικά και να απαγορευτεί για τα συγκεκριμένα διατιθέμενα προϊόντα οποιαδήποτε χρήση των όρων «έκπτωση» ή «προσφορά».

Άρθρο 162

Ζητούμε να ισχύσει η ταξινόμηση σφαγείου και για τα χοιρινά κρέατα, όπως επίσης και για τα αμνοερίφια, σύμφωνα με την κοινοτική κλίμακα κατάταξης SEUROP.

Άρθρο 164

Σε ότι αφορά τα αρνιά – κατσίκια, προτείνουμε να αρθεί το όριο κιλών ως προς τη σφαγή.  Ενδεικτικά αναφέρεται το παράδειγμα της ιταλικής αγοράς, που ζητά ζώα βάρους από 4 – 7 κιλά κρέας, ενώ παράλληλα και η ελληνική αγορά ζητάει τέτοια βάρη ιδιαίτερα την περίοδο του Πάσχα.
Για την περίπτωση, που το αίτημά μας δεν γίνει δεκτό, ζητούμε να μην έχει ανάλογη ευθύνη ο έμπορος νωπού κρέατος, καθότι ο κτηνοτρόφος γνωρίζει τι φορτώνει αλλά και ο κτηνίατρος που δίνει το πιστοποιητικό διακίνησης θα πρέπει να ελέγχει το βάρος των ζώντων ζώων πριν τη σφαγή.

Άρθρο 169

Οι Επιχειρήσεις Εμπορίας Κρεάτων πρέπει να διαθέτουν κωδικούς έγκρισης από την αρμόδια Κτηνιατρική Υπηρεσία της κάθε περιφέρειας, δηλαδή κωδικό A ή F που εξασφαλίζει την υγιεινή διακίνηση των κρεάτων.  Περαιτέρω, τα σφαγεία δεν πρέπει να έχουν το δικαίωμα υπομίσθωσης χώρων σε εμπόρους διακινητές πλέον του ενός, διότι αντιβαίνει τις φορολογικές διατάξεις, σύμφωνα με τις οποίες, δεν μπορούν να στεγάζονται στον ίδιο χώρο πολλές ομοειδείς επιχειρήσεις.

Πηγή: ΕΣΕΕ

                                                                                        
                                                                                   ΕΚ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2011


                                                                                  

  Νέα επιβάρυνση για τους χρήστες των επαγγελματικών ακινήτων


Η αύξηση του ειδικού τέλους στα ακίνητα λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση  και πριν καν εφαρμοστεί, επιβεβαιώνει την προχειρότητα των αποφάσεων που παίρνονται τα εισπρακτικά μέτρα σε βάρος της ελληνικής κοινωνίας.
 Οι συνεχείς και αλόγιστες επιβαρύνσεις στα ακίνητα αφενός τα απαξιώνουν αφετέρου θα οδηγήσουν σε μια κλιμακωτή «δήμευση» της  περιουσίας όλων των Ελλήνων.
Το ύψος της επιβάρυνσης του συγκεκριμένου μέτρου προεξοφλεί χιλιάδες επιπλέον λουκέτα στην αγορά τόσο από ιδιοκτήτες, όσο και από ενοικιαστές επαγγελματικών χώρων.
Η ΕΣΕΕ εξετάζει με προσοχή τα σοβαρά νομικά κενά της απόφασης, αφού η ΔΕΗ δεν νομιμοποιείται να συμπεριλαμβάνει στους λογαριασμούς της μη ανταποδοτικά τέλη.



                                                                                                   ΕΚ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2011

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΜΕΣΩ ΤΡΑΠΕΖΩΝ



                                                                             

ΘΕΜΑ: ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΜΕΣΩ ΤΡΑΠΕΖΩΝ


Αγαπητοί συνάδελφοι,

Με αφορμή αιτήματα από όλη τη χώρα προς  το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ σχετικά με την μεταβατική περίοδο ως προς την υποχρέωση καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών από τους εργοδότες, η Διοίκηση του Ιδρύματος  μας ενημέρωσε για την απόφασή της να παράσχει το δικαίωμα είσπραξης των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών (εμπρόθεσμων και εκπρόθεσμων) και από τα Υποκαταστήματα και Παραρτήματα του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ, μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2011.
Στο σχετικό έγγραφο διευκρινίζεται ότι, από την 1/10/2011 η καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών προς το Ίδρυμα Κοινωνικών Ασφαλίσεων θα γίνεται αποκλειστικά μέσω τραπεζικού συστήματος ή ΕΛΤΑ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 40 του ν. 3863/2010. 

                       

ΕΚ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΙΣΦΟΡΑΣ



ΘΕΜΑ: ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΙΣΦΟΡΑΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ, ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΕΙΣΦΟΡΑΣ ΣΕ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΚΑΙ ΤΕΛΟΥΣ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΟΣ
Αγαπητοί συναδελφοι,
Ενόψει της αποστολής των εκκαθαριστικών σημειωμάτων για τις ειδικές και έκτακτες εισφορές που επίκειται από μέρα σε μέρα, σας υπενθυμίζουμε συνοπτικά τις επιβληθείσες νέες υποχρεώσεις, όπως αυτές νομοθετήθηκαν με το ν. 3986/2011 και κωδικοποιήθηκαν με την ΠΟΛ 1167/2-8-2011.
1.      Ειδική εισφορά αλληλεγγύης στα φυσικά πρόσωπα
-         Για την επιβολή της συγκεκριμένης ειδικής εισφοράς λαμβάνεται υπόψη το ετήσιο συνολικό καθαρό ατομικό εισόδημα, πραγματικό ή τεκμαρτό, φορολογούμενο ή απαλλασσόμενο του φυσικού προσώπου, των οικονομικών ετών 2011 έως και 2015 (χρήσεις 2010 – 2014).
-         Το ποσό της ειδικής εισφοράς θα προκύπτει ύστερα από σύγκριση τεκμηρίων και εισοδήματος, λαμβάνοντας το μεγαλύτερο από αυτά.
-         Στις διατάξεις εμπίπτουν:
                                i.            Το απαλλασσόμενο εισόδημα, βάσει ΚΦΕ, που αφορά σε κέρδη έως 30.000 ευρώ, για όσους νέους έως 35 ετών υποβάλλουν δήλωση έναρξης εργασιών για πρώτη φορά, για τα τρία πρώτα έτη.
                             ii.            Τα ποσά των μειώσεων των καθαρών κερδών και καθαρών εισοδημάτων των ατομικών επιχειρήσεων και των ελεύθερων επαγγελματιών που υπάγονται στις διατάξεις του άρθρου 73 του ν. 3842/2010.
-         Κατά τον υπολογισμό του ετήσιου τεκμαρτού εισοδήματος δεν υπολογίζονται οι δαπάνες απόκτησης περιουσιακών στοιχείων, αλλά λαμβάνεται υπόψη η συνολική ετήσια δαπάνη των αντικειμενικών δαπανών και υπηρεσιών.
-         Τα κλιμάκια της ειδικής εισφοράς, διαμορφώνονται ως εξής:
o       Από 12.001,00 έως 20.000,99 → συντελεστής 1%
o       Από 20.001,00 έως 50.000,99 → συντελεστής 2%
o       Από 50.001,00 έως 100.000,99 → συντελεστής 3%
o       Από 100.001,00 και άνω → συντελεστής 4%
-         Από την επιβολή της ειδικής εισφοράς εξαιρούνται, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα εισοδήματα και περιπτώσεις:
                               i.            Μισθοί, συντάξεις και η πάγια αντιμισθία που χορηγούνται σε πρόσωπα που είναι ολικώς τυφλοί και σε όσους παρουσιάζουν κινητικές αναπηρίες που υπερβαίνει σε ποσοστό το 80%.
                            ii.            Αποζημιώσεις λόγω διακοπής εργασιακής σχέσης
                         iii.            Εφάπαξ παροχές ταμείων πρόνοιας και ασφαλιστικών οργανισμών, τα εφάπαξ βοηθήματα δημοσίων υπαλλήλων κ.ά.
                           iv.            Οι μακροχρόνια άνεργοι, εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ και όσοι λαμβάνουν επίδομα ανεργίας κατά τη χρήση 2011, έστω και αν δεν είχαν εισόδημα κατά τη χρήση 2010, εφόσον, κατά τον χρόνο βεβαίωσης, δεν έχουν πραγματικό εισόδημα.
2.      Έκτακτη εισφορά σε αντικειμενικές δαπάνες
-         Επιβάλλεται έκτακτη εισφορά στα ποσά της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης, που περιλαμβάνει ΙΧ αυτοκίνητα, σκάφη αναψυχής κλπ, όπως προκύπτουν από τη δήλωση του οικονομικού  έτους 2011 και από επιπλέον στοιχεία που είναι στη διάθεση της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.
3.      Τέλος επιτηδεύματος
-         Σε όσους ασκούν επιτήδευμα ή επάγγελμα, σε ΟΕ, ΕΕ, ΑΕ, ΕΠΕ, αστικές κερδοσκοπικές ή μη εταιρίες, σε υποκαταστήματα αλλοδαπών εταιριών κ.ά., εκδίδεται από τη ΓΓΠΣ εκκαθαριστικό σημείωμα υπολογισμού για την επιβολή του τέλους επιτηδεύματος για τη διαχειριστική περίοδο 2010. Το τέλος χρήσης από 2011 και μετά θα βεβαιώνεται με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος.
-         Οι επιτηδευματίες ή επιχειρήσεις που ασκούσαν επάγγελμα ή δραστηριότητα για ορισμένους μήνες εντός της χρήσης 2010, υπάγονται μεν στην επιβολή του τέλους επιτηδεύματος, το οποίο όμως περιορίζεται ανάλογα με τους μήνες λειτουργίας τους και εφόσον έχει υποβληθεί δήλωση διακοπής δραστηριότητας.
-         Σε περίπτωση συγχώνευσης ή διάσπασης επιχειρήσεων, το τέλος επιτηδεύματος βεβαιώνεται στις επιχειρήσεις που συγχωνεύθηκαν και στην προερχόμενη από τη συγχώνευση ή στην διασπασθείσα και στις επωφελούμενες από τη διάσπαση επιχειρήσεις, περιοριζόμενο ανάλογα με τους μήνες λειτουργίας μέσα στη χρήση. Το τέλος καταβάλλεται από τη δημιουργούμενη από συγχώνευση ή τις επωφελούμενες από διάσπαση επιχειρήσεις.
-         Σε περίπτωση μετατροπής επιχείρησης σε άλλη νομική μορφή, το τέλος βεβαιώνεται και στις δύο, ανάλογα με τους μήνες λειτουργίας και καταβάλλεται από την προερχόμενη από τη μετατροπή επιχείρηση.
-         Όσοι ασκούν επιτήδευμα ή ελεύθερο επάγγελμα, σε χωριά και νησιά, με πληθυσμιακούς περιορισμούς, απαλλάσσονται από την επιβολή του τέλους επιτηδεύματος. Η απαλλαγή δεν ισχύει για τους τουριστικούς τόπους. Η δε επιβολή του τέλους κρίνεται χωριστά για την έδρα και το κάθε υποκατάστημα.
-         Η προθεσμία σε περίπτωση άσκησης προσφυγής ή υποβολής αίτησης για διοικητική επίλυση, δεν αναστέλλει τη βεβαίωση και την είσπραξη του τέλους επιτηδεύματος.
-         Το τέλος επιτηδεύματος δεν εκπίπτει ως δαπάνη για τον προσδιορισμό του φορολογητέου εισοδήματος.
Η διαδικασία υπολογισμού της βεβαίωσης και καταβολής της ειδικής εισφοράς, της έκτακτης εισφοράς και του τέλους επιτηδεύματος για τη χρήση 2010 περιλαμβάνει τα ακόλουθα:
1.      Έκδοση από την ΓΓΠΣ ενιαίου εκκαθαριστικού σημειώματος, με χωριστή αναγραφή των ποσών της κάθε εισφοράς, αποστολή στον υπόχρεο και ενημέρωση των αρμόδιων ΔΥΟ για την εκκαθάριση.
o       Ο υπολογισμός των εισφορών γίνεται με βάση τα στοιχεία των αρχικών και συμπληρωματικών δηλώσεων οικονομικού έτους 2011 και του τέλους επιτηδεύματος, με βάση τα στοιχεία που τηρούνται στο Μητρώο.
2.      Η βεβαίωση των ποσών γίνεται από την αρμόδια ΔΥΟ με βάση τις φορολογικές δηλώσεις, τα φύλλα ελέγχου και τις αποφάσεις των διοικητικών δικαστηρίων.
3.      Το ποσό της οφειλής βεβαιώνεται συνολικά και καταβάλλεται σε 6 μηνιαίες δόσεις, όχι μικρότερες των 300 ευρώ.
4.      Σε περίπτωση εφάπαξ καταβολής μέσα στην προθεσμία καταβολής της πρώτης δόσης, παρέχεται έκπτωση 5% ακόμα και για ποσά κάτω των 300 ευρώ.
5.      Σε περίπτωση διαπίστωσης λάθους κατά την παραλαβή του εκκαθαριστικού σημειώματος, οι υπόχρεοι υποβάλλουν σχετική αίτηση στην αρμόδια ΔΟΥ.

Δευτέρα 5 Σεπτεμβρίου 2011

ΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΝΕΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ

Προς
Υπουργό Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης
κ. Γιώργο Κουτρουμάνη


ΘΕΜΑ: ΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΝΕΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ

Κύριε Υπουργέ,
Με το άρθρο 30 παρ. 4 ν. 3996/2011, άλλαξε ο τρόπος εκπλήρωσης της υποχρέωσης των επιχειρήσεων για την αναγγελία των νεοπροσλαμβανόμενων υπαλλήλων στην Επιθεώρηση Εργασίας.  Συγκεκριμένα, ενώ το άρθρο 10 ν. 3846/2010 αρχικά προέβλεπε ότι η επιχείρηση που προσλαμβάνει νέους εργαζόμενους υποχρεούται να καταθέσει στο ΣΕΠΕ τα στοιχεία τους εντός 15 ημερών, με την τροποποίηση που επέφερε ο ν. 3996/2011 οι 15 ημέρες «μηδενίζονται» και πλέον ο εργοδότης που προσλαμβάνει νέο εργαζόμενο υποχρεούται να καταθέσει τα στοιχεία του το αργότερο έως και την ίδια ημέρα πρόσληψης και πάντως πριν την ανάληψη υπηρεσίας από αυτόν.
Αδυνατούμε να αντιληφθούμε τη λογική της νέας ρύθμισης.  Ενώ καταρχήν δημιουργεί τον εντυπωσιασμό του σημαντικού εργαλείου καταπολέμησης της αδήλωτης εργασίας, εντούτοις δεν είναι παρά μία άχρηστη και κενή περιεχομένου επιπλέον γραφειοκρατική υποχρέωση που φορτώνεται «στην πλάτη» των επιχειρήσεων.
Επί του προκείμενου, κάθε νομοταγής επιχείρηση, που δεν χρησιμοποιεί αθέμιτα και παράνομα την αδήλωτη εργασία, έχει από το νόμο υποχρέωση να συμπληρώνει αυθημερόν της πρόσληψης του νέου εργαζόμενου το Ειδικό Βιβλίο Καταχώρισης Νεοπροσλαμβανόμενου Προσωπικού του ΙΚΑ.  Το Βιβλίο αυτό ήταν και είναι στη διάθεση των ελεγκτικών μηχανισμών του ΣΕΠΕ και μπορούν να το ζητήσουν όποτε θέλουν στα πλαίσια του ελέγχου.
Αφού λοιπόν υφίσταται αυτή η υποχρέωση, ποιος ο λόγος να φορτώσουμε ένα ακόμη διοικητικό βάρος στην επιχείρηση, από την οποία ζητούμε να κυνηγάει πλέον την αυθημερόν προθεσμία;  Για ποιο λόγο θα πρέπει ο μικρός εργοδότης και μικρομεσαίος επιχειρηματίας να έχει την υποχρέωση να στηθεί στις ουρές του Δημοσίου για να καταθέσει τη γραπτή αναγγελία, εις βάρος της δουλειάς του;  Για ποιο λόγο θα πρέπει να αναζητήσει ηλεκτρονική υποδομή για την ανάλογη υποβολή, όταν δεν την διαθέτει;  Δεν αντιλαμβάνεται το Υπουργείο ότι όλα αυτά τα άχρηστα κοστίζουν στους μικροεργοδότες χρόνο και χρήμα και μάλιστα άνευ λόγου;  Και πως η συγκεκριμένη διάταξη θα συμβάλλει στην πάταξη της αδήλωτης εργασίας;  Αφού η παράνομη επιχείρηση που προσλαμβάνει νέο εργαζόμενο δεν θα σκοτιστεί να συμπληρώσει ούτε το Βιβλίο Νεοπροσλαμβανόμενου Προσωπικού του ΙΚΑ και φυσικά δεν θα προχωρήσει σε καμία αναγγελία, είτε σε δεκαπέντε ημέρες, είτε σε μία.  Εν συντομία, ο παράνομος θα συνεχίσει να είναι παράνομος μέχρι να συλληφθεί, ενώ ο νόμιμος θα επιβαρυνθεί με ένα ακόμη γραφειοκρατικό άγχος, της αυθημερόν αναγγελίας.
Ποιος ο λόγος για όλα αυτά;  Δυστυχώς, σύμφωνα με τα μηνύματα που λαμβάνουμε από τους Εμπορικούς Συλλόγους όλης της χώρας, η αγορά θεωρεί ότι δεν είναι παρά ένα ακόμη εισπρακτικό μέτρο. Δηλαδή, εικάζεται ως αδύνατη η πλήρης ανταπόκριση της κάθε μικρής επιχείρησης στην αυθημερόν υποχρέωση αναγγελίας, οπότε –εύκολα και γρήγορα- θα επιβαρύνεται με όλα τα βαριά πρόστιμα, που προβλέπει ο νέος νόμος 3996/2011 για το ΣΕΠΕ.  Αυτό όμως είναι η απόλυτη αδικία για τη μικρή επιχείρηση, η οποία θα κληθεί να πληρώσει πρόστιμα χωρίς έχει κάνει καμία παρανομία, εφόσον έχει συμπληρώσει το Βιβλίο Νεοπροσλαμβανόμενου Προσωπικού του ΙΚΑ, το οποίο και συνιστά πλήρη απόδειξη της δημόσιας παραδοχής της επιχείρησης για τη χρονική έναρξη της νέας πρόσληψης.
Επειδή εμείς πιστεύουμε ότι δεν είναι αυτός ο σκοπός του Υπουργείου και εκφράζοντας την γνώμη των εκατοντάδων χιλιάδων συναδέλφων μας μικροεργοδοτών από το σύνολο της επικράτειας, σας ζητούμε να προχωρήσετε άμεσα στην κατάργηση της παράλογης αυτής διάταξης της αναγγελίας και μάλιστα υπό όλες τις χρονικές μορφές της, είτε της αυθημερόν είτε της δεκαπενθήμερης.  Είναι μία καλή ευκαιρία για το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης να ξεκινήσει από την διάταξη αυτή την ελάφρυνση των μικροεπιχειρηματιών από την γραφειοκρατία και τα διοικητικά βάρη, που από καιρό τώρα επαγγέλλεται χωρίς να το κάνει.



                                     ΕΚ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ