Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2012

ΠΑΡΑΕΜΠΟΡΙΟ

                                                                                                             Ν. Μουδανιά 26/02/2012



                                                                  ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


ΘΕΜΑ: Παραεμπόριο.



     Το παραεμπόριο είναι ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα το οποίο αντιμετωπίζει η αγορά της Χαλκιδικής κυρίως τους θερινούς μήνες αλλά και γενικότερα όλο το χρόνο. Χιλιάδες προϊόντα αμφίβολης προέλευσης και χαμηλής ποιότητας κατακλύζουν τους δρόμους και τις παραλίες της Χαλκιδικής, υπονομεύοντας την λειτουργία των νόμιμων στεγασμένων εμπορικών επιχειρήσεων.
     Αυτή η κατάσταση στερεί πολύτιμους πόρους απ’ το Ελληνικό Δημόσιο και ενισχύει μια αίσθηση εγκατάλειψης και ατιμωρησίας.
     Ο Εμπορικός Σύλλογος Ν. Μουδανιών, εκπροσωπώντας το μικρό και μεσαίο εμπόριο, έχει επανειλημμένως αναδείξει το σημαντικό αυτό πρόβλημα.
     Δεν πρέπει να μας διαφεύγει το γεγονός ότι ο τζίρος του παραεμπορίου σ’ όλη την Ελλάδα σύμφωνα με το Ο.Ο.Σ.Α., υπολογίζεται ετησίως στα 25 δις ευρώ, που στερούν απ’ τα Δημόσια ταμεία έσοδα ύψους 9δις ευρώ από το Φ.Π.Α, δασμούς και ασύλληπτη φορολογητέα ύλη.
     Οι απόλυες θέσεων εργασίας ασφαλιστικών εισφορών και λουκέτων που προκαλεί το λαθρεμπόριο, αλλά και η αιμορραγία του παραεμπορίου υπολογίζεται ότι ξεπερνά το 10% του Α.Ε.Π.
     Ο αγώνας για την στήριξη του εμπορίου, πρέπει να είναι συνεχείς και χωρίς συμβιβασμούς.

Καλούμε όλες τις κοινωνικές, τις πολιτικές και γενικά όλες τις δυνάμεις του τόπου μας να στηρίξουν τις προτάσεις μας για την πάταξη του λαθρεμπορίου και του παραεμπορίου, καθώς και τους Έλληνες καταναλωτές «να μην πετάνε τα χρήματά τους στο δρόμο»      



                                                                Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

                                                     ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ  ΔΑΜΑΣΚΟΣ

ΙΑΤΡΟΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ



                                                                                                   Ν. Μουδανιά 26/01/2012
            


                                                        Δ Ε Λ Τ Ι Ο   Τ Υ Π Ο Υ



ΘΕΜΑ: Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη



     Ο Εμπορικός Σύλλογος Ν. Μουδανιών διαπιστώνει μετά από διαμαρτυρίες συναδέλφων ότι οι πρώτες 25 ημέρες λειτουργίας του ΕΟΠΥΥ και ο νέος τρόπος εξέτασης και συνταγογράφησης δεν είναι ο καλύτερος, στην πιο κομψή του έκφραση. Πάνω από 90% των ασφαλισμένων συμμετέχουν σε αυτόν το φορέα, που μεταφράζεται σε δεκάδες χιλιάδες κόσμο. Οι ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ, όπως και από άλλα ταμεία πηγαίνουν στο πρώην ΙΚΑ και ΟΠΟΙΟΣ ΠΡΟΛΑΒΕΙ…ΠΡΟΛΑΒΕ!
Αυτό θα είναι το σλόγκαν το επόμενο διάστημα, γιατί πολλές φορές θέματα ζωτικής σημασίας, όπως είναι η Υγεία και η Περίθαλψη σχεδιάζονται στο πόδι και για άλλους λόγους. ΌΠΟΙΟΣ ΠΡΟΛΑΒΕΙ..ΠΡΟΛΑΒΕ, λοιπόν.
     Κάθε εβδομάδα, μόνο οι 50 πρώτοι ασφαλισμένοι μπορούν να εξεταστούν δωρεάν από τους συμβεβλημένους ιατρούς, ένας αριθμός, όμως, που όπως έχει αποδειχθεί μέχρι σήμερα καλύπτεται μέσα στις δύο πρώτες ημέρες. Διαφορετικά, ο 51ος θα πρέπει να καταβάλει από την τσέπη του το ποσό της εξέτασης ή να ψάξει να βρει άλλον γιατρό συμβεβλημένο που δε θα έχει συμπληρώσει το όριο των 50 επισκέψεων, γεγονός σχεδόν απίθανο. Με αυτό το μέτρο έρχεται σε δύσκολη θέση όχι μόνον ο ασθενής, αλλά και ο γιατρός που θα αναγκαστεί να ζητήσει χρήματα, αν έχει περάσει το όριο των 50 επισκέψεων. Η σειρά δεν μπορεί να παραβιαστεί, γιατί οι εξετάσεις και οι συνταγές είναι πλέον ηλεκτρονικές και οι γιατροί είναι υποχρεωμένοι όλη την κίνηση του ιατρείου τους να τη στέλνουν στον ΕΟΠΥΥ κάθε εβδομάδα.

     Ο Εμπορικός Σύλλογος Ν. Μουδανιών ζητά τα ακόλουθα:
1. Να μην υπάρχει το πλαφόν των 50 επισκέψεων ανά εβδομάδα στους συμβεβλημένους ιατρούς
2. Για καλύτερη διευκόλυνση των ασφαλισμένων, αλλά και για να μην απασχολούνται οι ιατροί μόνο για αντιγραφές συνταγών, να δημιουργηθεί ένα ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΗΣ στο χώρο του ΙΚΑ, υπό την επίβλεψη κάποιου ιατρού, όπου θα εξυπηρετούνται οι ασφαλισμένοι και δε θα αναγκάζονται να πληρώνουν σε γιατρούς για την αντιγραφή μιας συνταγής.




Αυτές είναι προτάσεις που μπορούν να βελτιώσουν τη λειτουργία του Συστήματος και μπορούν να εξυπηρετήσουν άμεσα τους ασφαλισμένους. Εδώ είμαστε για να βλέπουμε τις όποιες στρεβλώσεις που μπορεί να υπάρχουν και να μπορούμε να δίνουμε λύσεις προς όφελος όλων των ασφαλισμένων.  


                                                                   Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

                                                         ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΔΑΜΑΣΚΟΣ

Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2012

ΧΕΙΜΕΡΙΝΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ 2012


 
                                                                                    Ν. Μουδανιά 10/01/2012



ΘΕΜΑ: ΧΕΙΜΕΡΙΝΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ 2012


Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Με αφορμή την έντονη δημοσιότητα περί δήθεν πρόωρης έναρξης εκπτώσεων, αποσαφηνίζουμε ότι, σύμφωνα με το άρθρο 15 του ν. 802/1978, οι χειμερινές εκπτώσεις έτους 2012 θα αρχίσουν τη Δευτέρα, 16 Ιανουαρίου και θα λήξουν την Τρίτη, 28 Φεβρουαρίου.
Είναι αυτονόητο ότι η τήρηση των κανόνων και η διαφύλαξη των θεσμών, ιδίως σε τέτοιες δύσκολες περιόδους, αποτελούν εργαλεία καταπολέμησης της κρίσης και τυχόν παραβίασή τους μπορεί να επιφέρει ακόμη πιο επώδυνες συνέπειες.
Ως προς την ειδικότερη διενέργεια των εκπτώσεων, οι συνάδελφοι πρέπει να προσέξουν τα εξής:
1.      Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά (τα προϊόντα) εκτίθενται.
2.      Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι.  Σε περίπτωση που η επιχείρηση αναγράψει ποσοστό πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «20% έκπτωση»).
3.      Η διενέργεια εκπτώσεων είναι στην διακριτική ευχέρεια της κάθε επιχείρησης.
4.      Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών προς τον πελάτη.  Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.  
Κατά την διενέργεια των τακτικών εκπτώσεων, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή από τους συναδέλφους, γιατί οι κυρώσεις είναι βαρύτατες και δεν επιτρέπεται να επιβάλλονται λόγω λάθους.
Ειδικότερα:
Όσοι παραβαίνουν τις διατάξεις του νόμου διώκονται ποινικά και τιμωρούνται με φυλάκιση, ενώ, επιπλέον, τους επιβάλλεται πρόστιμο μέχρι ποσού ίσου με το 0,5% του ετησίου κύκλου εργασιών που πραγματοποιούν, το οποίο, σε περίπτωση υποτροπής, μπορεί να αυξάνεται μέχρι το 3% του ετησίου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.
Αν οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο χιλίων (1.000) μέχρι εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης. 
            Το εμπόριο έχει ξεχωριστές προσδοκίες από αυτές τις τακτικές εκπτώσεις, καθώς αποτελούν μία ανάσα μέσα στην βαθύτατη κρίση.  Οφείλουμε, όμως, αφενός να διαφυλάσσουμε το θεσμό προς κάθε κατεύθυνση, αφετέρου να διαβεβαιώσουμε τους Έλληνες καταναλωτές ότι το Ελληνικό εμπόριο, μέσα στην δύσκολη οικονομική συγκυρία, έχει ήδη εξαντλήσει τα περιθώριά του στην κατά το δυνατόν καλύτερη τιμολόγηση των προϊόντων που προσφέρουμε.
                                                                                                                          
   
                                                                                                                             ΚΑΛΕΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ

Με  συναδελφικούς χαιρετισμούς,



       Ο  Πρόεδρος
Δαμάσκος Αναστάσιος

Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ Ν. ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ


                                                                      Ν. ΜΟΥΔΑΝΙΑ 28/12/2011


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα:  «Ακόμα φτωχότερη φέτος η Χριστουγεννιάτικη αγορά»

Η μειωμένη κατανάλωση και ο «φτωχός τζίρος» ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά της χριστουγεννιάτικης αγοράς, κάτι που δεν αποτελεί πλέον είδηση, αφού 9 στους 10 Έλληνες είμαστε λιγότερο γενναιόδωροι όχι γιατί το θέλουμε αλλά εξ’ ανάγκης.  Η «χριστουγεννιάτικη θλίψη» ήταν φέτος το κύριο γνώρισμα στην «εορταστική» κατά τα άλλα ελληνική αγορά.
Οι έμποροι βίωσαν μια «χριστουγεννιάτικη κατήφεια» που τους ψαλίδισε όποια αισιοδοξία διατηρούσαν πριν τα Χριστούγεννα. Οι σαρωτικές αλλαγές στο ελληνικό εμπόριο κατά την διάρκεια του έτους αποτυπώθηκαν και στην τρέχουσα εορταστική αγορά αναδεικνύοντας το 2011 ως την χειρότερη χρόνια μέχρι τώρα.
Φέτος παρατηρήθηκαν πολλές καταναλωτικές αλλαγές στον Έλληνα, όπως αλλαγή διάθεσης, αλλαγή υποχρεώσεων, αλλαγή συμπεριφοράς, αλλαγή προτεραιοτήτων, αλλαγή συνηθειών, ακόμα και αλλαγή προτίμησης στα χριστουγεννιάτικα  δώρα. Συγκεκριμένα μόνο ένας στους πέντε καταναλωτές προτίμησαν τα είδη ένδυσης-υπόδησης, δυο στους πέντε παιδικά δώρα και παιχνίδια, ενώ δυο στους πέντε φέτος προτίμησαν τα δώρα χαμηλού κόστους, δηλαδή τα «μικροδωράκια».
Στην φετινή χριστουγεννιάτικη αγορά επικράτησε βαρυχειμωνιά, αφού οι απώλειες στις πωλήσεις των καταστημάτων λιανικής επιβεβαίωσαν τις προβλέψεις για  μείωση στα επίπεδα του 30% συγκριτικά με πέρυσι.
Οι πρώτες εκτιμήσεις από όλη την Ελλάδα μας δίνουν απογοητευτικά ποσοστά, αφού η ένδυση και υπόδηση ξεπέρασε σε μείωση το 40%, τα καταστήματα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών το 30%, τα καταστήματα καλλυντικών, βιβλίων και δώρων το 20%, ενώ ακόμα και στα καταστήματα τροφίμων και ποτών παρουσιάζεται μείωση κατά 15% πάντα σε σύγκριση με πέρυσι, ως μονή εξαίρεση που θα μπορούσαμε να πούμε ότι κάπως διασώθηκε από αυτή την κάθετη πτώση, αποτελεί ο κλάδος των παιδικών και των παιχνιδιών.
Άλλωστε τα Χριστούγεννα είναι για τα παιδιά, χωρίς όμως  να παραβλέπουμε το γεγονός ότι σε μια από τις πέντε ελληνικές οικογένειες οι γονείς των παιδιών  είναι άνεργοι. Ο γενναίες μειώσεις τιμών και οι εορταστικές προσφορές πριν και κατά την διάρκεια της χριστουγεννιάτικης αγοράς, μπορεί να μην κατάφεραν να διατηρήσουν  τις πωλήσεις στα περυσινά επίπεδα, αλλά τουλάχιστον  βοήθησαν  να μην αυξηθούν κατά πολύ περισσότερο οι μεγάλες απώλειες που είχαμε κατά την διάρκεια όλης της χρονιάς.
Ο χορός των πρωτοχρονιάτικων προσφορών στα καταστήματα λιανικής σε όλες τις αγορές των ελληνικών πόλεων, είναι βέβαιο ότι θα συνεχιστεί με ελκυστικά χαμηλές τιμές και την τελευταία εβδομάδα του χρόνου.

                                                                                    ΕΚ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ